Zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, "Pro-Medica" w Ełku Sp. z o. o. zobowiązana jest do zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność architektoniczna:
Budynek Szpitala, ul. Baranki 24, 19-300 Ełk:
posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych,
podnośnik pionowy zlokalizowany przy wejściu głównym, dzięki któremu osoby ze szczególnymi potrzebami mają dostęp do wejścia jak pozostali pacjenci/interesanci. Podnośnik pionowy jest oznakowany, a jego lokalizację wskazują dwa znaki pionowe,
w budynku znajdują się dźwigi osobowe pozwalające dotrzeć na pozostałe piętra budynku Szpitala (od piętra -1 do piętra 4). Brak jest dostępu windą do 5 piętra budynku Szpitala, na którym znajdują się komórki administracyjne Spółki (Dział Finansowo-Księgowy, Dział Zaopatrzenia i Zamówień Publicznych, Dział Rejestru i Rozliczeń Usług Medycznych),
Dyrekcja oraz Sekretariat Zarządu został przeniesiony z 5 piętra na parter przy wejściu głównym, aby umożliwić jak najlepszy dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami. W pomieszczeniach tych znajduje się również Pełnomocnik ds. praw pacjenta,
na parterze budynku przy wejściu głównym znajdują się specjalnie zaprojektowane lady rejestracyjne dostosowane do osób ze szczególnymi potrzebami (rejestracja Poradni Specjalistycznych, Punkt informacyjny oraz Sekretariat),
w pobliżu budynków znajdują się wyznaczone, oznakowane miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
przestrzenie ciągów komunikacyjnych umożliwiają swobodne przemieszczanie się osób o szczególnych potrzebach,
podjazdy dla niepełnosprawnych wyposażone są w poręcze, aby zapewnić bezpieczeństwo i ułatwić poruszanie się osób ze szczególnymi potrzebami,
do budynku Szpitala można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej.
Budynek Przychodni Specjalistycznej, ul. Konopnickiej 1, 19-300 Ełk:
posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych oraz windę w środku budynku,
w pobliżu budynku znajduje się wyznaczone, oznakowane miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
przestrzenie ciągów komunikacyjnych umożliwiają swobodne przemieszczanie się osób o szczególnych potrzebach,
podjazd dla niepełnosprawnych wyposażony jest w poręcze, aby zapewnić bezpieczeństwo i ułatwić poruszanie się osób ze szczególnymi potrzebami,
do budynku można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej.
Dostępność cyfrowa:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strony
internetowe są częściowo
zgodne z ustawą z
powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
http://www.promedica.elk.com.pl - Treści niedostępne: brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i grafik, brak nazw dla niektórych linków do obrazów, brak kontrolek, łączy i przycisków wysyłania w niektórych formularzach HTML. Wyłączenia: niektóre elementy strony opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy. Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami: wersja kontrastowa, możliwość zmiany rozmiaru tekstu, widoczny fokus.
https://promedica.bip.elk.pl/ - Treści niedostępne: obsługa niektórych pól wyłącznie przy użyciu urządzenia wskazującego.
https://lab.promedica.elk.pl - Treści niedostępne: brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i grafik, brak nazw dla niektórych linków do obrazów, brak kontrolek, łączy i przycisków wysyłania w niektórych formularzach HTML. Wyłączenia: niektóre elementy strony opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy
https://terapia.promedica.elk.pl/ - Treści niedostępne: brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i grafik, brak nazw dla niektórych linków do obrazów, brak wersji kontrastowej, i możliwości zmiany rozmiaru tekstu
Treści niedostępne
brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i grafik
brak nazwa dla niektórych linków do obrazów
brak kontrolek, łączy i przycisków wysyłania w niektórych formularzach HTML
Wyłączenia
Niektóre elementy strony opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Ułatwienia
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
wersję kontrastową,
możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
widoczny fokus.
Ogólne zasady używania skrótów klawiszowych:
przycisk TAB zaznacza kolejny element
jednoczesne użycie klawiszy TAB+SHIFT zaznacza poprzedni element
przycisk ENTER przenosi nas do linkowanej treści
w niektórych przypadkach możesz użyć strzałek, by zaznaczyć poprzedni/ następny element
Inne informacje i oświadczenia
Redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności. Mogą zdarzyć się jednak sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne.
Informacje publikowane na mediach społecznościowych "Pro-Medica" w Ełku Sp. z o. o. takich jak:
są dostępne cyfrowo i nie wymagają publikacji na stronie internetowej.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna:
1. Budynek Szpitala, ul. Baranki 24, 19-300 Ełk:
w hallu głównym, po wejściu do budynku Szpitala znajduje się plan tyflograficzny, dedykowany dla osób niewidomych i słabowidzących. Plan ten jest wizualną mapą rozkładu pomieszczeń na parterze, a treść planu została przedstawiona poprzez formy przestrzenne i opisy brajlowskie,
w całym budynku Szpitala rozmieszczone zostały: na wszystkich piętrach, tablice informacyjne podwieszane (kierunkowskazy) wskazujące lokalizację konkretnych oddziałów/komórek, na wszystkich piętrach, tabliczki naścienne przy windach z informacją co znajduje się na danym piętrze (z brajlem), na wejściu głównym, dwie duże tablice informacyjne z informacją o wszystkich pomieszczeniach znajdujących się w Szpitalu wraz z przyporządkowaną do nich numeracją pomieszczeń.
na terenie szpitala znajdują się pętle indukcyjne (stałe i przenośne) jako zestaw wspomagania słuchu, które zostały ulokowane w punktach bezpośredniej obsługi pacjentów: Izba Przyjęć, Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej, rejestracja Poradni Specjalistycznych, Sekretariat, Zakład Diagnostyki Obrazowej, Punkt Informacyjny oraz w Ośrodku Rehabilitacji Dziennej i Oddziale Rehabilitacji.
na terenie szpitala znajdują się również interkomy umożliwiające komunikację między personelem szpitala a pacjentami. Interkomy znajdują się w Rejestracji Poradni Specjalistycznych, Izbie Przyjęć, Zakładzie Diagnostyki Laboratoryjnej, Rejestracji Pracowni Endoskopii oraz w Kasie Szpitala.
na terenie szpitala znajdują się mówiki ułatwiające kontakt z pacjentem mającym problem z komunikacją. Mówiki zainstalowane są w Rejestracji Poradni Specjalistycznych, Izbie Przyjęć, Zakładzie Diagnostyki Laboratoryjnej oraz Sekretariacie.
2. Budynek Przychodni Specjalistycznej, ul. Konopnickiej 1, 19-300 Ełk:
rozkład pomieszczeń wg. pięter znajduje się na tablicy informacyjnej,
w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
nie ma informacji głosowych i pętli indukcyjnych.
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej,
wnioskować o zapewnienie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej,
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej:
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:
dane kontaktowe wnioskodawcy;
wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie, o którym mowa w ust. 4, „Pro-Medica” w Ełku Sp. z o.o. niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, „Pro-Medica” w Ełku Sp. z o.o. niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, co nie zwalnia podmiotu publicznego z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego.
W postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: "Pro-Medica" w Ełku Sp. z o. o.
Adres: 19-300 Ełk, ul. Baranki 24
E-mail: sekretariat@szpital.elk.pl
Telefon: 87 620 95 71
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej wnioskodawca ma prawo złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2025-04-15
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-04-15
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Marta Klimowicz – Koordynator ds. dostępności,
E-mail: klimowicz.m@szpital.elk.pl
Telefon: +48 87-621-96-23
1.
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Pro-Medica (443.3 KB) Data wprowadzenia do BIP: 17-04-2025 09:50 | Data wytworzenia informacji: 17-04-2025 |